25 jaar Appelaere

25 jaar Appelaere

“Misschien klopt het dat we al 25 jaar de tijd mee hebben, maar ons succes heeft vooral  te maken gedrevenheid, doorzettingsvermogen, tomeloos optimisme en een enorme dosis passie. Gelukkig staat duurzaam, gezond en bewust eten en drinken nog steeds volop in de belangstelling. Daar passen onze producten perfect bij. Kritische consumenten zijn graag bereid te betalen voor een goed product.”

We spreken Janine Tazelaar over 2020 en het 25-jarig jubileum van Appelaere. In het afgelopen jaar besloten haar vader Henk en zus Carin zich niet meer actief met de dagelijkse werkzaamheden bezig te houden. Natuurlijk zijn zij als mede-eigenaren nog steeds wel nauw betrokken bij het wel en wee van het familiebedrijf. “2020 is een jaar om nooit te vergeten. We vierden ons jubileum, mijn vader en zus deden een stapje terug, er kwam een nieuwe directeur en ik werd oma. Alles wat we voor dit jubileumjaar gepland hadden, liep anders.”

Appelaere fans
Janine is er trots dat op dat zij, samen met haar vader, zus en haar collega’s zoveel Appelaere fans weet te bereiken. De reacties op social media doen haar goed. Van echte brieven leeft ze op. Geweldig vindt ze het als mensen de moeite nemen om hen persoonlijk te schrijven. Natuurlijk sturen zij een antwoord terug! Een ander voorbeeld waar ze energie uithaalt? “Als ik op een terras in pak ‘m beet Amsterdam iemand Appelaere zie drinken. Ik zou het inmiddels misschien gewend moeten zijn, maar dat went nooit. Dat wij nuchter met onze voeten aan de grond vanuit Zeeuws-Vlaanderen een landelijk dekkend bedrijf hebben, blijft speciaal. Dat is ook na 25 jaar nog steeds een beetje onwerkelijk.”

Jubileummagazine
Als je reden hebt voor een feestje, moet je het doen. Voor wie met zo’n levensmotto door het leven gaat, is 2020 een hard gelag. Het 25-jarig jubileum van Appelaere zou groots gevierd worden, maar behalve een bescheiden anderhalve meter feestje kwam er niets van. Het enige waaruit het jubileum sprak was het jubileummagazine. Een groot succes volgens Janine, vol oude foto’s, wist-u-datjes en recepten. Gelukkig is het niet haar stiel om bij de pakken neer te zitten en barst van het van de creativiteit binnen het Appelaere-team. Zo werd het jubileumjaar een jaar met extra focus op de website, social media en natuurlijk de klanten. Als ze aan die klanten denkt, krijgt ze in pijn haar buik. Want natuurlijk kent ze horecaondernemers met het water aan de lippen en de stress van hoe nu verder. “In de horeca wordt echt keihard gewerkt. Het is heel erg om te zien hoe dromen van mensen stranden in deze zware coronatijden.”

Zeeland Zakelijk is een onderdeel van LMG strategie + creatie