Hilanda de Bruine Cijfer 3

Hilanda de Bruine Cijfer 3

Goed zichtbaar blijven

De financiële gevolgen van de horecasluiting zijn deze maand natuurlijk goed voelbaar in onze branche. De weken voor kerstmis zijn traditioneel wat stiller in de horeca en nu helemaal. Gelukkig zijn er veel trouwe gasten die hun favoriete restaurant ook nu een warm hart toedragen en regelmatig een beroep doen op de afhaal- of bezorgservice. Daarmee steken ze veel ondernemers een hart onder de riem. Vanzelfsprekend moeten andere gasten juist nu een financiële pas op de plaats maken, want ook aan afhaal- en/of bezorgmaaltijden hangt een prijskaartje.

In ons vak krijg je normaal gezien direct aan tafel al feedback. Dat maakt de horeca mooi en dankbaar werk. Nu is dat allemaal veel minder. Afhalen en bezorgen is een prima tussenoplossing, maar na zoveel weken sluiting is iedereen eraan toe om weer open te kunnen gaan voor gasten. Het is ontzettend jammer dat we geen enkel perspectief hebben. Ik denk zelf dat na de eerste lock down een onderscheid gemaakt had kunnen worden tussen cafés en restaurants. Dat is helaas niet gebeurd. Ik houd rekening met een sluiting tot zeker half januari. In die tussentijd moeten we als horecaondernemers vooral proberen zichtbaar te blijven bij onze gasten en met onze producten beleving creëren voor thuis.

 

Hilanda de Bruine
Eigenaresse bij C A I S S O N eten, drinken, slapen en een goed gesprek

Zeeland Zakelijk is een onderdeel van LMG strategie + creatie