Tramper Goes | Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Columns

Consistente content

In onze laatste column heeft Eric gesproken over het begrip content. Een zeer breed begrip, maar een begrip waar veel van af zal hangen. Eén van die belangrijke begrippen is consistentie. Want als ze elke keer een ander soort verhaaltje lezen begrijpen je klanten en/of prospecten je verhalen niet meer. En als ze de verhalen niet meer snappen zullen ze ook niet meer terugkomen en jij bent een mogelijkheid kwijt om van een prospect een klant te maken.

We zien het maar al te vaak gebeuren dat mensen en bedrijven veelal zo maar in het wilde weg beginnen met het begrip content. Ze hebben gehoord of gelezen dat content tegenwoordig een belangrijk onderdeel van de communicatie is. Dat klopt ook, alleen we noemen het niet voor niets wel eens content marketing. En als je marketing goed aan gaat pakken dan heb je een doel, een strategie en een tactiek nodig.

Om consistentie in een juist perspectief te krijgen, is het woord doel erg belangrijk. Wat wil ik er uiteindelijk mee bereiken? Het kan zijn dat we willen dat ons websitebezoek omhoog moet omdat we daar weten te zorgen dat er conversie plaatsvindt.
Alleen dan komt de strategie. En dan wordt het lastig. Waar ga ik op inspelen? Welke content is voor mijn doelgroep van belang? Ook al kan je nog zo goed schrijven maar wanneer je elke keer zomaar vanuit een andere hoek een verhaal verteld, werkt het echt niet.
We kunnen zeggen dat we in gaan spelen op zaken die we vanuit de praktijk horen en/of zien. Bijvoorbeeld een technisch bedrijf kan zijn klanten via een continu stroom van relevante informatie voorzien van tips waardoor ze nog beter en prettiger van de machines gebruik kunnen maken. Of bijvoorbeeld een modezaak die via korte blogjes hun klanten op de hoogte brengen van de laatste modeontwikkelingen die er zijn. Zo kan een verzekeringsadviseur de klanten op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen als het gaat om verzekeringen en regelgeving en welke gevolgen dat kan hebben voor zijn klanten.

Als deze voorbeelden doorgetrokken worden, ontstaat er consistentie in de verhalen. Lezers kunnen daardoor geïnteresseerd raken in de onderwerpen die worden besproken. Als dat zo is, zullen ze sneller geneigd zijn die content te delen via andere platformen of via hun eigen mediakanalen. Op die manier kom jij als bedrijf bekend te staan als een kenner over een bepaald onderwerp. Of je komt bekend te staan als de hulplijn die ze graag willen gebruiken door het te lezen. Als je dat door weet te zetten zal content voor je gaan werken.

Consistentie gaat verder. Ook een tone of voice is erg belangrijk. Als je altijd in één en dezelfde schrijfstijl bezig bent, is dat ook een vorm van consistentie welke bij zal dragen aan het volgen van jouw content. Plaats ook de afbeeldingen die je gaat gebruiken altijd in dezelfde stijl. Zo zijn er vele punten waar je aan kan gaan werken als het om consistente content gaat.
En misschien wel één van de belangrijkste zaken in consistentie is zorgen dat je doorgaat met content. Je doelgroep moet er op kunnen “vertrouwen” dat je weer met een verhaal naar buiten weet te komen. Een verhaal waar ze naar uitkijken en wat ze graag willen lezen. Sla je zomaar een paar weken over, of soms een paar maanden, dan heeft het weinig zin. Dan zijn het leuke verhalen en/of blogs maar het effect ervan is vrijwel nihil.

Sluit graag eens af met een quote……….

Consistency

De volgende keer zullen we een andere C behandelen, te weten context. Een oh zo belangrijke maar één die vaak over het hoofd wordt gezien. Wanneer plaats ik nou eigenlijk? Dat is wel de meest eenvoudige uitleg maar waar veel meer achter zit.

 

EJBos150x1§50NB: Ernst Jan Bos zet zich graag samen met u in om van Social een business generator te maken. “Ik adem en leef Social Media. En nu we toch persoonlijk worden… ik hou van een goed glas wijn en lekker wandelen.”

.

 

Bent u er klaar voor? Gewoon Lekker Leven
Tags
Zeeland Zakelijk wordt mede mogelijk gemaakt door:
<

Related Articles

Geef een reactie