Tramper Goes | Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Columns

Klantenservice met plaatjes

Het blijft een bekend gezegde maar toch is het nog steeds een waarheid als een koe: ‘beelden zeggen meer dan woorden.’ Wel eens iets moeten oplossen via een tekst? Valt veelal nog niet mee om te achterhalen wat er nou bedoeld wordt met de teksten. Dan zeg ik wel eens: “Vertel het met foto’s.” En daar is Instagram nou juist uitermate goed in.

Een bedrijf wil je iets vertellen over de instellingen van een machine. Zie je de tekst al voor je, zeker als je diverse instellingen door moet lopen, wordt het niet altijd gemakkelijk om te begrijpen wat verteld wordt. Denk dan eens aan foto’s en aan Instagram. Beelden met een korte tekst zeggen nou eenmaal meer dan woorden. Je klanten zullen blij en verrast zijn en zo heb je toch weer een gewenst klantcontact maar dan op een hele andere manier.

Maar ook wanneer je mensen op pad zijn en ze komen iets bijzonders tegen kan dit op Instagram worden geplaatst. Het delen van kennis via visuele middelen is een goede optie en werkt veelal verhelderend. Een beeld van ziekte in diverse gewassen op de akkers, een beeld van een nieuwe machine bij een klant, een beeld van een zinvolle oplossing vanuit een klant zelf. Beelden zeggen nou eenmaal meer dan woorden. Zelf kan je denk ik ook vele mogelijkheden bedenken.

Een heel bekend merk op Instagram is Nike. Zij geven veel tips en tricks via Instagram, dus eigenlijk een stukje klantenservice. Maar ook erg veel inspiratie en bij Nike is het een mooie mix tussen inspiratie, informatie en commercie.

EJB insta

Is het veel werk? Nee, dat zeker niet. Iedereen heeft tegenwoordig veelal wel een smartphone met de juiste mogelijkheden om het toe te passen. Het is een kwestie van alert zijn om de kansen die je ziet in de praktijk niet te missen.
Zo maar alle foto’s? Dat zeer zeker niet. Moeten het dan alleen maar professionele foto’s zijn? Dat ook weer niet. Een goede balans tussen een professionele foto en een (goede) amateurfoto is een mooie kans. Als je beeldmateriaal goed past bij de woorden wordt er minder gekeken naar de kwaliteit van de foto’s. Als je hulp geeft met beelden wordt dit als zeer waardevol ervaren.

Alleen hoe maak ik het herkenbaar? Hoe zorg ik dat mijn klanten het weten te vinden? Volgende keer neemt Eric jullie mee in een stukje marketing achter deze mogelijkheid. Eén van de aspecten van Instagram, het werken met hashtags zal hier zeker naar voren komen.

EJBos150x1§50NB: Ernst Jan Bos zet zich graag samen met u in om van Social een business generator te maken. “Ik adem en leef Social Media. En nu we toch persoonlijk worden… ik hou van een goed glas wijn en lekker wandelen.”

.

Bent u er klaar voor? Gewoon Lekker Leven
Tags
Zeeland Zakelijk wordt mede mogelijk gemaakt door:

Related Articles

Geef een reactie