Tramper Goes | Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Columns

MKB is leergierig

MKB is leergierig

Ik heb me afgelopen week gestort op het optimaliseren van onze Online Academie. Afgezien dat productaanpassing en -bijstelling een continue proces is willen we de academie nog specifieker en ook duidelijker richten op de doelgroep van de gehele Zwaartekracht Groep; het midden- en klein bedrijf. Het meer en meer focussen op deze doelgroep vereist keuzes. Keuzes in het aanbod van nieuwe Ondernemersadviseurs, keuzes bij het kiezen van de juiste Experts en voor de Online Academie ook zeker kiezen voor het juiste opleidingsaanbod. Kwaliteit en kwantiteit van aanbod moet op onze doelgroep zijn afgestemd. En dat deze doelgroep veeleisend en leergierig is blijkt afgelopen weken maar weer. Volle zaal bij onze eerste masterclass over Ondernemerschap 2020. Ook voor de volgende masterclass stromen de aanmeldingen weer binnen.

Mijn opdracht: Focus op de toekomst

In het kader van het door ons benoemde proces “Ondernemerschap 2020” haken we met alle activiteiten van de Zwaartekracht Academie in op het zo succesvol mogelijk inrichten van ondernemingen zodat ze klaar zijn voor de toekomst. We spreken met opzet over proces omdat wij geloven dat “Ondernemerschap 2020” geen vastomlijnd gegeven is, maar een dynamisch proces wat inspeelt op hedendaagse en toekomstige ontwikkelingen. Dat proces moet continue getoetst, bijgesteld en geactiveerd worden. Dat voel ik als mijn opdracht. Middels de organisatie en invulling van de eerste masterclass daagde ik ondernemers uit om te durven kijken naar die toekomst, om kansen te zien in die toekomst. Ik daagde ze uit om met hun leiderschap sturing en versnelling te geven aan processen die moeten leiden naar een succesvolle toekomst.

Wat word jouw uitdaging?

Op 3 maart wil ik samen kansen ontdekken voor jouw onderneming. Kansen als gevolg van wereldwijde trends. Hoe je kansen maakt van ontwikkelingen die je misschien nu als bedreiging ziet of die als bedreiging in de pers worden beschreven. We hebben op de eerste bijeenkomst de voorwaarden voor het succes met elkaar besproken. Met onze Online Academie en met onze fysieke Management en Salestrainingen wil ik ook een rol spelen om de in jouw onderneming benodigde attitude scherp te krijgen en te borgen. Daarbij ben ik overtuigd van het feit dat juist lerende organisaties met lerende medewerkers open staan voor veranderingen en in staat zijn zich flexibel aan te passen aan veranderende omstandigheden. Waar die veranderende omstandigheden toe kunnen leiden zien we op de volgende masterclass. Tevens hebben we rondom de masterclass een aantal e-learnings geprogrammeerd die je helpen bij de ontwikkeling van je onderneming.

“Jan-Willem wordt eens concreet. Heb je voor mij, mijn winkel en winkelpersoneel een toekomstperspectief?”

Is succes voor ons mogelijk?

Deze op de man af gestelde vraag is niet gemakkelijk te beantwoorden. Toch kijkend naar de algemene trends en ontwikkelingen kan ik wel zeggen dat het succes, van de Retailer van morgen, met name afhankelijk is van hoe hij in staat is online en de fysieke wereld te combineren. Van branche tot branche en van ondernemer tot ondernemer zal dat nauwgezet ingevuld moeten worden. Maar dat corss channel kopers de overhand krijgen is zeker. In de Retail groeide het aantal cross channel kopers van 35% in 2011 naar 46% in 2014. De prognose voor dit jaar is 56% en voor 2020 64%. (Bron: ABN AMRO)

Motivatie online – offline

De werkelijke motieven om toch fysiek te winkelen zijn het plezier en het advies. Plezier en advies als motivatie voor het winkelen zijn zelfs het afgelopen jaar belangrijker geworden. Dat jij en je personeel de mate van plezier en de kwaliteit van het advies bepalen mag duidelijk zijn. De Verkooptraining Retail zorgt er voor dat jouw personeel van jouw klanten ambassadeurs voor je winkel maken.

Een andere belangrijke reden dat men toch kiest voor het fysieke verkoopkanaal is de snelle beschikbaarheid. Dat dit voorwaarden stelt aan de organisatie mag duidelijk zijn. We informeren je graag hierover.

De motivatie voor online winkelen zit met name in het gemak en de prijs. Winkelen wanneer mij het uitkomt geeft de doorslag. Maar er zijn natuurlijk meer redenen. Er is op eenvoudige wijze wel een top 10 te maken motivaties van klanten waarom zij voor welk verkoopkanaal kiezen. Wil je hier meer van weten voor jou branche? Maak een afspraak dan helpen we je graag verder.

Kiezen voor succes is continue aanpassen

Om hier alle onderscheidende motieven voor online en offline verder uit te diepen en vervolgens te beoordelen en voor jou het succes aan te wijzen gaat te ver. Wil je meer weten over de verschillende motieven om offline dan wel online te kopen? Neem dan even contact met ons op. We zullen dan specifiek voor jullie branche geldende motieven bespreken. Wel kan gesteld worden dat, met een steeds groter wordende groep van cross channel kopers, die retailer succesvol gaat zijn die voor zijn doelgroep de meest logische en uitdagende combinatie neerzet die continue voldoet aan de motivatie van de klant. Dat is niet een eenmalig neerzetten maar een continue aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Wij helpen je daar graag mee.

Masterclass Innovatie op 3 maart

Kom daarom 3 maart a.s. naar de tweede bijeenkomst inzake Ondernemerschap 2020 met als titel Innovatie. De masterclass wordt gehouden in het pand van Skybites, Albert Plesmanweg 110 te Goes. Inschrijven >>

 

JanWillemZKNB: Jan-Willem Wisse adviseert, begeleidt en traint ondernemingen, teams en personen naar een succesvolle toekomst. Hij mag zich specialist noemen op het gebied van veranderingen binnen commerciële ondernemingen. Menig gerenommeerde onderneming doet vandaag de dag een beroep op hem om een positieve verandering binnen de onderneming tot stand te brengen. Zijn uitgangspunt is dat alleen met de juiste attitude van zowel leidinggevenden als medewerkers een succesvolle futureproof onderneming kan worden gewaarborgd. Leer hoe je je klanten en medewerkers kunt delighten. Met de juiste attitude behoud je de focus, neem je de verantwoordelijkheid, creëer je een lerende organisatie waar innovaties vanzelfsprekend zijn. Kortom, dan maak je het onderscheid. Dan ben je futureproof.

Bent u er klaar voor? Gewoon Lekker Leven
Tags
Zeeland Zakelijk wordt mede mogelijk gemaakt door:
https://www.zeelandzakelijk.nl/business-directory/6615/habo-allemekinders-hoveniers/

Related Articles

Geef een reactie