Tramper Goes | Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Columns

Welke berichten werken voor jou?

De vorige keer heeft Eric ons meegenomen in een aantal statistieken van Facebook. We hopen dat jullie daar inmiddels meer mee doen. Ze zijn én blijven belangrijk om te zien wat je aan het doen bent en wat voor effect dat heeft.

Deze keer gaan we eens kijken welke berichten van jou het beste scoren en welke mensen je wanneer het beste kan bereiken. Dit laatste is dan met name voor lokale bedrijven.

Je kan als bedrijf diverse berichten plaatsen op Facebook maar welke werken nou het beste voor jouw bedrijf? Ook hier geven de statistieken inzicht in. Ga maar eens naar Statistieken en dan naar “Berichten”.

EJB39.1

Je krijgt dan een hoop informatie voor je die erg belangrijk is om te weten. Wanneer zijn jouw fans bijvoorbeeld online, oftewel wanneer klikken op foto’s of “vind ik leuks” en wanneer bekijken ze posts op Facebook. Zo zie je in deze statistieken dat het beste tijdstip om iets te posten en snel bij je fans onder de aandacht te komen is zo rond 21.00 uur in de avond. Dus wil je veel organisch bereik hebben dan moet je niet op maandag rond 11.00 uur in de morgen iets plaatsen.

Klik je op het volgende tabblad bij “Berichten”, te weten “Berichttypen”, dan zie je welke berichten het beste scoren.

EJB 39.2

In deze gegevens zie je dat foto’s het beste bereik en ook de meeste reacties geven. Zo kan je voor jezelf altijd zien welk type berichten wel of niet werken. Hier is het niet te zien maar je mag aannemen dat alleen plaatsen van tekst laag scoort. Het uploaden van een eigen video zal ook hoog scoren. Ga hier ook mee stoeien. Laat diverse berichten zien en kijk naar de statistieken om te zien wat het beste resultaat geeft. Zo kan je meer de focus leggen op wat aantoonbaar werkt.

Onder statistieken vind je ook het woord “Lokaal”, klik daar eens op en je krijgt dan dit te zien.

EJB 39.3

Dit zie je alleen maar wanneer je beheerder bent van een pagina. Ben je redacteur dan zie je dit niet. Vooral als lokale winkelier staan hier waardevolle gegevens onder. Je kan vele demografische gegevens achterhalen van de mensen bij jou in de buurt. Als je dat weet kan je daar op in gaan spelen. We raden je aan ze zeker eens te gaan bekijken.
Neem als voorbeeld de leeftijdsindeling. Als je weet dat bij jou in de buurt veel oudere mensen zitten, kan je met de inhoud van je posts daarop inspelen. Zijn ze jonger dan zal de inhoud anders moeten zijn omdat zij andere zaken willen lezen. Zo kan je gemakkelijk zien wie er bij jou in buurt zit en hoe of het mannen of vrouwen zijn. Handig voor de plaatselijke kappers om te weten……….

We kunnen nog veel meer vertellen en laten zien over Facebook en haar statistieken. Maar de volgende keer gaan we het eens hebben over content. Voor velen een zoektocht naar de juiste content.

EJBos150x1§50NB: Ernst Jan Bos zet zich graag samen met u in om van Social een business generator te maken. “Ik adem en leef Social Media. En nu we toch persoonlijk worden… ik hou van een goed glas wijn en lekker wandelen.”

Bent u er klaar voor? Gewoon Lekker Leven
Tags
Zeeland Zakelijk wordt mede mogelijk gemaakt door:
https://www.zeelandzakelijk.nl/business-directory/6615/habo-allemekinders-hoveniers/

Related Articles

Geef een reactie

Check Also

Close