Tramper Goes | Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Evenementen

‘Amaai Schoon Zeeland’ zet focus op Vlaamse toerist

Dagtocht naar Gent voor Zeeuwse ondernemers

De Vlaamse toeristen zijn een belangrijke doelgroep voor Zeeland. Dat is een bekend gegeven en de culinaire mogelijkheden van Zeeland zijn een belangrijke troef in de marketing en productontwikkeling voor Zeeland en de Zeeuwse ondernemers. Maar wat weten we eigenlijk nog meer van de Vlaamse toerist?

Dit vertrekpunt is de reden voor Koninklijke Horeca Nederland, regio Zeeland om het initiatief te nemen op 21 april een dagtocht te organiseren naar Gent om alle Zeeuwse ondernemers, van hoteleigenaar tot middenstander en van (min-)camping- of bungalowparkeigenaar tot kok, iedereen met een belang bij Vlaamse bezoekers, uit te nodigen deel te nemen aan een dagtocht naar Gent. In het Marriotthotel te Gent geven Vlaamse deskundigen lezingen over de Vlaamse bezoekers en wat Zeeuwse ondernemers kunnen doen om de Vlamingen te verleiden naar Zeeland te komen. Daarnaast vormt ook een inspiratietour door Gent langs diverse concepten een belangrijk onderdeel om de Vlamingen en hun mentaliteit beter te leren kennen.

Zeeland en Vlaanderen

Zeeland heeft al eeuwenlang een bijzondere band met Vlaanderen. Het zijn immers de Vlaamse monniken geweest die een belangrijke rol hebben gespeeld bij het ontstaan van Zeeland in de vroege Middeleeuwen. Steden als Brugge en Gent hebben vanaf de 10e eeuw een belangrijke rol gespeeld voor de opkomst van Zeeland als handelscentrum. Tal van Vlaamse invloeden zijn vandaag de dag nog zichtbaar in Zeeland.

Hoewel Vlaanderen en Nederland een gemeenschappelijke taal hebben, zijn er in Europa geen twee landen die zo veel van elkaar verschillen als Nederland en België. En als je Vlamingen wilt verleiden om naar Zeeland te komen, is het verstandig om je te verdiepen in de gast, zijn cultuur en mentaliteit.

Merkwaardige Identiteit

Gerard van Keken van ‘Merkwaardige Identiteit’, bekend van onder andere zijn identiteits- en imago-onderzoek en de Smaek van Zeêland, bedacht de slogan ‘Amaai Schoon Zeeland’ om de aandacht te trekken van de Zeeuwse ondernemers die geïnteresseerd zijn in Vlaamse bezoekers. Uit zijn imago-onderzoek van een aantal jaar geleden bleek immers dat het de prachtige uitzichten van Zeeland zijn, die de Vlamingen het meest waarderen in Zeeland. Hij zette het programma voor de dagtocht naar Gent in elkaar om de kennis en bewustwording bij de Zeeuwse ondernemers over de Vlaamse bezoekers een impuls te geven. De dagtocht wordt mede mogelijk gemaakt door KHN, regio Zeeland, de provincie Zeeland en de Rabo.

Voor meer informatie en inschrijven: www.bestemmingzeeland.nl

AMAAI SCHOON ZEELAND

Bent u er klaar voor? Gewoon Lekker Leven
Tags
Zeeland Zakelijk wordt mede mogelijk gemaakt door:
https://www.zeelandzakelijk.nl/business-directory/6615/habo-allemekinders-hoveniers/

Related Articles

Geef een reactie