Vers van de pers Ondernemer van de Week

Auto van de week

Renault Twingo 0.9 TCe Dynamique Automaat

2016
90pk (66KW)
Automaat
8683 km
Benzine
Hatchback

€ 11945,-

Bekijk deze auto op www.autozeeland.nl
chevron

Het grootste rendement uit je reclamebudget voor 2022 halen?

Delen op social media facebook Twitter Linkedin

Het grootste rendement uit je reclamebudget voor 2022 halen? Van het bepalen van de juiste strategie en aansprekende creaties tot online aanwezigheid en events. LMG strategie+creatie weet precies de juiste snaar te raken als het gaat om scherpe creaties en slimme oplossingen.

LMG is een fullservice reclamebureau. Dat betekent eigenlijk dat ze alles in huis hebben om de klant optimaal te kunnen helpen. Zo hebben ze hun eigen socialmedia-experts, grafisch designers en developers. Naast het bureauwerk wat ze doen, organiseren ze ook grote evenementen (Contacta, Horecabeurs Goes en diverse banenmarkten). En Zeeland Zakelijk? Ook dat platform beheert LMG volledig.

Om het jaar goed van start te gaan, geeft LMG graag online reclametips waar je in 2022 écht wat aan hebt. Maar wat zijn eigenlijk de voordelen van online adverteren? Hieronder sommen we ze voor je op.

  • Beter concurreren met organisaties uit jouw branche.
  • Online resultaten zijn meetbaar in tegenstelling tot offline middelen.
  • Het bereik is vele malen groter.
  • Gerichter adverteren op de doelgroep (op basis van interesses, intentie, geografische en demografische gegevens).
  • Campagnes kunnen tussentijds bijgestuurd worden.
  • Het is goedkoper dan het inzetten van offline middelen.

Denk je dat online adverteren iets voor jou is? En wil jij je graag begeven op het gebied van online advertising? Wij van LMG hebben de ervaring en de tools om je verder te helpen. En wij gaan daarover graag met jou in gesprek met een goede kop koffie! 

Maar hoe start je zelf met een goede basis voor het online adverteren? 

  • Maak een marketingbudget
    Het klinkt zo simpel, toch zien we dat mensen op het moment zelf vaak een budget bedenken. Het is beter om je budget vast te stellen en dat met je jaarplan te bekijken. Op basis van die informatie kun je voor jouw bedrijf bepalen hoeveel budget er in welke advertentie kan worden gestopt. 
  • Bepaal je doelgroep en geografische gebied
    Wie moet jouw advertentie zien en waar bevind die doelgroep zich dan precies? Dat zijn kritische vragen die je jezelf moet stellen voordat je een advertentie opmaakt. Niet alleen voor de juiste targetting maar ook voor de juiste tone of voice en beelden binnen de advertentie. 
  • Zorg dat je landingspagina past bij het doel van de advertentie
    De advertentie is belangrijk, je doelgroep ook. Maar de pagina waarop de doelgroep land vanuit de advertentie is ook een ontzettend groot onderdeel van je campagne. Want als je landingspagina niet goed is ingericht, is de kans dat de potentiële koper de pagina direct weer verlaat. Bedenk dus goed wat het doel is van de advertentie en laat die landingspagina daar op aansluiten. Wil je bijvoorbeeld graag contactgegevens van mensen hebben? Zorg dan voor een fijne introductietekst, uitgebreide informatie over hetgeen waar ze zich voor moeten inschrijven en een makkelijk (belangrijk!) invulbaar contactformulier. Het oog wil natuurlijk ook wat, dus zorg dat het design aansprekend is en passend voor de doelgroep. 
  • Zorg voor een goed dagelijks inzicht in je advertentie cijfers
    Dagelijks inzicht in de cijfers van je advertentie geeft houvast. Werk met een fijne overzichtelijke tool (of bureau) die met weinig moeite de resultaten per dag laat zien. Zo heb je direct zicht op dalingen, stijgingen en het uitgegeven geld per advertentie. En dat is fijn!
  • Bekijk de reacties en reageer daarop
    Ook als het negatieve reacties zijn. Reacties vallen onder engagement. Engagement = beter zichtbaar binnen het algoritme van je volgers. Dat is wat je wilt want hoe meer mensen de advertentie zien, hoe sneller de mogelijke kans op verkoop of aanmelding. Zorg dus dat je aanwezig bent en reageer op negatieve en positieve reacties. Probeer ook tijdens het reageren op de reactie, de naam van de persoon in je reactie te verwerken. Waarom? Omdat iemands naam noemen in een gesprek (ook online!) de band verdiept. Je geeft een specifieke aandacht aan deze persoon en houdt elkaars focus vast.

  • Zorg voor consistente aanwezigheid
    Hoe consistenter jij aanwezig bent met jouw advertenties, hoe goedkoper de advertenties worden. Beter kan eigenlijk niet. De juiste mensen zien jou en het kost je steeds minder. Dit komt omdat de mediums waarop geadverteerd wordt, een leerfase kennen. In die fase ontdekken ze jouw doelgroep en zorgen ze dat de juiste mensen aanhaken bij jouw advertentie. Op het moment dat je de advertentie uitschakelt of aanpast, komt de advertentie opnieuw in de leerfase terecht. Om die consistentie te verhogen kun je gebruik maken van een vooraf opgezet jaarplan. 

  • Social media is voor sociale dingen 
    Je vraagt je bijna af; 'wat is er nog sociaal aan sociale media'. Maar het is en blijft toch echt social media. Mensen zien graag mensen en het komt vaak voor dat de kat van de buren het beter doet dan de post op jouw bedrijfspagina. Probeer dus, ook al is het zakelijk, ook af en toe die achterkant te laten zien. Denk bijvoorbeeld aan de gezellige online borrel, cadeautjes die krijgt of bijvoorbeeld je jarige collega. Sociale posts leveren meer engagement op en engagement zorgt ervoor dat het kanaal waar je op post, jouw bericht meer laat zien binnen het algoritme van je volgers. Win-win situatie dus!

Benieuwd wat LMG strategie+creatie voor je kan betekenen op het gebied van online advertising? Neem dan contact op. Dan maken we een afspraak voor een vrijblijvend gesprek en een goede kop koffie. 

Nieuwsbrief
blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Postadres
  • Frans den Hollanderlaan 10 A
  • 4461 HN Goes
  Cookie statement