Auto van de week


2017
pk (KW)
Automaat
54459 km
Hybride benzine
SUV

€ 21945,-

Bekijk deze auto op www.autozeeland.nl
chevron

Meer klanten, meer omzet met de retail acties van Selly

Delen op social media facebook Twitter Linkedin

"Mijn mooiste retail actie? Dat is volgens mij de Selly Chocoladeletterfabriek. Mijn beste is de Boodschappen Bingo. Daarbij scoren we regelmatig een respons van 75 procent! Dat is echt ongekend hoog. Het is daarmee een fantastische actie die zorgt voor interactie, loyaliteit en een hogere besteding per klant. En niet te vergeten: fun.”

Dat laatste is een belangrijke factor voor Ivo Geernaert, de man achter Selly. Leuk moet het zijn. Maar dat is niet het enige waarin hij uitblinkt. Uitblinken doet hij ook met zijn eindeloze creativiteit en tomeloze inzet om van iedere retail actie een daverend succes te maken. Daarmee gooit hij hoge ogen. Vanuit Terneuzen verovert hij letterlijk het land. Bij grote supermarktketens als Jumbo en Albert Heijn staan zijn naam en telefoonnummer prominent achter het kopje ‘Succesvolle acties’. Daarnaast weten ook veel winkelcentra en ondernemersverenigingen hem te vinden. Zij weten allemaal: Selly zorgt voor meer beleving, traffic, klanten en omzet.

Sterk in evenementen en concepten
Wie Ivo kent, weet dat hij meer doet dan Selly alleen. Onder de naam Ivooh! organiseert hij de meest uiteenlopende evenementen. Daarnaast is hij sterk in het bedenken en ontwikkelen van unieke concepten. Foodjutters in Terneuzen is daarvan een spraakmakend voorbeeld. Hij realiseerde daarmee het eerste ‘strandpaviljoen’ aan de Scheldeboulevard in Terneuzen. “Gek genoeg heb ik als kind altijd gezegd dat ik een evenementenbureau wilde hebben en een strandtent. Het is bijzonder dat dit ook daadwerkelijk gelukt is.”

Van jonge strandstoelverhuurder naar succesvolle ondernemer
Ivo startte zijn carrière als 13-jarige strandstoelverhuurder en ijsjesverkoper. Toen hij 16 jaar was kocht hij een zakje ballonnen en werd hij door evenementenbureaus als ballonnenclown ingezet bij feesten en partijen. Na de start van een verhuurbedrijf voor opblaaskastelen en party meubilair, begon hij in 2014 met Ivooh! “Superleuk die naam, die gelieerd is aan mijn eigen naam. Voor de organisatie van evenementen in Zeeland is die ook perfect. Met mijn retail acties streef ik naar landelijke dekking. Dat doe ik onder de naam Selly, afgeleid van het Engelse woord sell.”

Sterk in offline en online retail acties
Met Selly maakte Ivo een droomstart. Hoe kan het ook anders, als je zoveel passie en gedrevenheid in huis hebt. Zijn acties als Scan & Win en Kraak de Kluis zijn inmiddels ‘golden oldies’ die het nog steeds fantastisch doen. Gaandeweg breidde het aanbod aan retail acties uit en introduceerde hij naast deze zogeheten offline acties ook online retail acties. “Eerlijk gezegd had ik aanvankelijk mijn twijfels over online acties. Inmiddels weet ik beter; er is zoveel mogelijk! Wat denk je bijvoorbeeld van de online kraskaart. Dat werkt heel makkelijk: je scant een QR code, krast over het scherm van je smartphone en je ziet direct of je prijs hebt.” Ivo legt uit dat deze online acties bovendien gekoppeld worden aan een slim dashboard. “Dat dashboard bevat een schat aan informatie over de deelnemende klanten. Het vormt daarmee een bron van informatie voor verdere marketingacties. AVG-proof natuurlijk.”

Ontdek de nieuwste retailacties
Recent is voor Selly een compleet magazine verschenen met een presentatie van alle acties die mogelijk zijn. Dan pas realiseer je je wat creativiteit in deze branche betekent. Ivo grossiert erin. Bijzonder is bijvoorbeeld de actie Goal Getters, waarbij de voetbalplaatjes via Augmented Reality daadwerkelijk tot leven komen en wat dacht je van de actie ‘Je bent om te zoenen’ voor Valentijnsdag of Moederdag met smakelijke chocoladezoentjes. “We hebben eigenlijk afgesproken dat we dit jaar maar drie nieuwe retail acties zouden introduceren”, vertelt Ivo lachend, “maar ik zit nu al op vier.” Creativiteit laat zich niet zo makkelijk beteugelen. Acties die nu in steigers staan? “We hebben nu een mooie EK-actie. Natuurlijk kunnen de deelnemers fantastische prijzen winnen, maar we maken daarbij ook een vlaggenlijn voor in de winkel, het winkelcentrum of de straat met de voornamen en ‘rugnummers’ van alle deelnemers. Inderdaad, dat is fun! Verder zijn we druk met ‘Welcome back’ acties, want als straks de binnensteden en winkelcentra weer opengaan, is het natuurlijk heel goed om je klanten opnieuw aan je te binden.”

Blader direct eens door het Selly magazine

www.selly.nl

Nieuwsbrief
blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Postadres
  • Frans den Hollanderlaan 10 A
  • 4461 HN Goes
  Cookie statement