Nieuws

Acht redenen waarom deelnemen aan Contacta.nl waardevol is

Contacta.nl biedt een unieke manier om nieuwe contacten te leggen met zakelijke bezoekers uit Zuidwest-Nederland en Vlaanderen. Tijdens Contacta.nl kun je op een interactieve en unieke manier mensen uit jouw doelgroep aanspreken. Twijfel je nog over jouw deelname? Wij geven je acht redenen waarom deelname aan Contacta.nl 2020 heel waardevol kan zijn voor jouw bedrijf!

1. Contact leggen met prospects

Mensen die naar een beurs gaan, doen dat meestal met één doel: om algemene informatie te krijgen over een onderwerp dat aansluit bij hun interesses of werkzaamheden. Ze zijn zich nog aan het oriënteren en staan dus open om met standhouders in gesprek te gaan. Voor jou dus de ideale gelegenheid om op een redelijk eenvoudige manier in contact te komen met potentiële nieuwe klanten.

2. Bestaande relaties warm houden

Op een beurs lopen natuurlijk niet alleen maar prospects rond, ook een deel van je bestaande relaties zal hoogstwaarschijnlijk een bezoek aan de beurs brengen. Een beurs is een goede plek om op een redelijk informele manier met je klanten te praten. Je kunt ze natuurlijk ook een persoonlijke uitnodiging sturen of een vast moment creëren om met deze groep te spreken. Het voordeel is dat je dan de rest van de dag je handen vrij hebt om prospects te spreken.

3. Beursdeelname effectiever dan koude acquisitie

Wanneer je op zoek bent naar nieuwe klanten, dan kun je natuurlijk de telefoon pakken en lukraak prospects gaan bellen. Maar dat kost veel energie en het rendement is heel laag. Persoonlijk contact met een prospect werkt altijd nog het beste.

4. Een nieuw product of dienst introduceren

Een beurs is de ideale plaats om een nieuw product of dienst te introduceren. Je kunt jouw stand er helemaal op inrichten en eventueel een demonstratie geven. Bovendien krijg je direct reacties van de bezoekers die je weer kunt meenemen om jouw product of de dienst nog verder te verbeteren. Daarnaast levert het misschien zelfs media-aandacht op.

5. Demonstratie geven

De beste manier om een prospect te overtuigen van de mogelijkheden van jouw product of dienst, is door het zelf te ervaren. Wanneer je met een stand op de beurs staat, kun je op jouw standruimte een demonstratiegeven. Bezoekers kunnen zo met eigen ogen zien wat je te bieden hebt.

6. Goed voor de naamsbekendheid

Afhankelijk van op welke beurs je staat, komen er honderden en misschien wel duizenden bezoekers langs je stand gelopen die allemaal jouw naam zien. Al spreek je lang niet iedereen, dan nog komt jouw naam wel voorbij. Ook in de communicatie van de beursorganisatie wordt je als standhouder gepresenteerd. Op die manier kom je dus regelmatig onder de aandacht van de bezoekers.

7. Extra advertentiemogelijkheden voor uw organisatie

Omdat je op de beurs staat, wordt je sowieso als standhouder gepresenteerd door de organisatie. Daarnaast zijn er vaak nog mogelijkheden om extra te adverteren rondom de beurs. Soms wordt dat geïnitieerd door de organisatie, maar dat kun je natuurlijk ook zelf doen. Bijvoorbeeld door in de vakbladen aan te kondigen dat je met een stand op de beurs staat.

8. Eenvoudig vergelijken met de concurrentie

Prospects die nog twijfelen tussen meerdere partijen kunnen op de beurs relatief eenvoudig een vergelijking maken. Want eerlijk is eerlijk, als je op de beurs staat, dan staan jouw grootste concurrenten er waarschijnlijk ook. Laat je van je beste kant zien, en ‘outshine’ uw concurrentie. Dan trek je die prospect vast en zeker over de streep.

Related Articles

Geef een reactie