NieuwsOntwikkeling

LMG helpt SVRZ met op maat gemaakt reserveringssysteem

GOES – LMG heeft het ticketsysteem wat voor Contacta.nl en Horecabeurs Goes wordt gebruikt speciaal voor SVRZ omgebouwd tot reserveringssysteem. Dit systeem wordt ingezet bij 50 verschillende vestigingen. Zo kunnen mensen bezoeken inplannen met hun dierbaren. Voor de komende weken zijn er al 1000 bezoeken gepland.

Tot in de late uurtjes is het reserveringssysteem dat reclamebureau LMG voor het netwerkevenement Contacta en de Horecabeurs gebruikt op maat gesneden voor de bezoekregeling van SVRZ. LMG stelde dan wel de software gratis beschikbaar, de extra uren die in het maatwerk gingen zitten, moesten wel worden betaald.

Barcode
Het ticketsysteem is namelijk voor elke van de 50 zorglocaties van SVRZ specifiek ingericht. Dat was een flinke klus, zegt LMG-directeur Perry Kentin. ,,Elke locatie heeft zijn eigen specifieke mogelijkheden voor bezoek. En iedere cliënt moet worden gekoppeld aan het vaste familielid dat op bezoek mag komen en ook aan de te reserveren ruimte in het zorgcentrum. Als je weet dat SVRZ 1500 cliënten heeft, snap je hoeveel unieke barcodes daarmee gemoeid zijn.”

Zorgpersoneel wordt ontlast
De Korne snapt dat LMG niet alles gratis kan doen: ,,Natuurlijk kost het ons wat, maar het helpt ons enorm uit de brand. In de zorg kennen we nauwelijks zulke systemen. Het past uitstekend in onze digitale ambities. Het grote voordeel is dat dit ticketsysteem ons zorgpersoneel ontlast. Dit soort innovatie hebben we nodig in Zeeland. En deze tool werkt uitstekend. Het was ’s avonds laat gereed en om kwart over twaalf ’s nachts liepen de eerste reserveringen al binnen. Familie van cliënten zat er met smart op te wachten. Bij de start op donderdagochtend hadden we voor de komende weken al 1000 geplande afspraken. Op locaties doen we wel de gebruikelijke fysieke controles zoals temperatuurmetingen.”

SVRZ kan het elektronisch ticketsysteem in een handomdraai aanpassen als meer dan één familielid op bezoek mag komen. Mogelijk wordt de bezoekregeling voor verpleeghuizen al eerder dan de geplande 15 juli versoepeld.

Watersnoodmuseum
De zorginstelling is niet de enige die met LMG’s ticketsysteem werkt. Ook het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk heeft het in dank aanvaard. Directeur Siemco Louwerse: ,,Het is mooi dat we elkaar helpen in een crisis als deze. We hebben al heel veel boekingen gekregen. We werken met bezoekblokken van een half uur. Op die manier kunnen we het bezoek goed reguleren en voorkomen er te veel mensen binnen zijn. Het werkt ook simpel: je boekt online, je betaalt, zet het ticket op je telefoon en bij de kassa scannen we de barcode. Het is corona-proof!” Het museum is ook aangepast. Er staan zogeheten ‘kuchschermen’. Verder zorgen looplijnen en vakken er voor dat iedereen 1,5 meter afstand kan houden.”

SVRZ en het Watersnoodmuseum zijn niet de enigen die met de software van LMG werken. De Nieuwe Kerk en de Marnixkerk in Vlissingen regelen er nu kerkbezoek mee, als de deuren komende zondag weer voor een kleine groep open gaan.

Bron: www.pzc.nl

Tags

Related Articles

Geef een reactie