wijzijnzeelandzakelijk

Conniption maakt het verschil in zakelijke telefonie

Interview met Pieter Blok en Mark Minnaard [Conniption]

Eind 2012 namen Pieter Blok (32) en Mark Minnaard (27) het ICT-bedrijf Conniption over. Na een half jaar besloten zij zich volledig te specialiseren in zakelijke telefonie via internet (VoIP), waarmee ze het bedrijf volledig in een nieuw jasje staken. Zeeland Zakelijk is een ochtendje te gast bij de twee jonge ondernemers in hun pittoresk gelegen kantoor aan de rand van ‘s-Gravenpolder.

tekst: Menno Kole • foto: Conniption

Jong, ambitieus en ‘booming business’

Aan de rand van ‘s-Gravenpolder treffen we een moderne schuur waar de heren van Conniption kantoor houden. Bij het binnenstappen valt je oog direct op het inspirerende uitzicht met veel groen en ruimte. Drie man zijn druk aan het werk achter hun laptop, waaronder ook de beide compagnons, Pieter en Mark.

Het zou niet het laatste telefoontje van de ochtend blijken, want het is booming business…

Terwijl Mark gastvrij een rondje koffie inschenkt voor de hele zaak, moet Pieter alweer terug naar zijn bureau om de telefoon aan te nemen. Het zou niet het laatste telefoontje van deze ochtend blijken, want het is momenteel ‘booming business’ bij de heren van Conniption. We raken al snel aan de praat over het ontstaan van het bedrijf. “Het bedrijf bestaat sinds 2010 en is destijds naast een installatiebedrijf gestart als ICT-partner voor met name werkzaamheden rondom beveiliging en telefonie”, zo blikt Pieter terug op de historie van Conniption. Voordat Pieter en Mark  in november 2012 Conniption overnamen kenden de twee kompanen elkaar reeds vanuit de Automotions Groep, waar beiden in het verleden werkzaam zijn geweest. “Daar raakten we ook aan de praat over onze gezamenlijke ambities om te ondernemen en zo ontstond de klik.”

Specialisatie in zakelijke telefonie via internet (VoIP)

Die ambities werden spoedig verwezenlijkt. In de maanden na hun start werd direct een belangrijke keuze gemaakt. De focus werd volledig gelegd op de markt voor zakelijke telefonie, terwijl dat voorheen slechts 5% van het werk behelsde. De beveiligingstak (de overige 95%) werd overboord gegooid. “Wij waren er vanaf het begin van overtuigd dat we het verschil konden maken in de markt voor vaste telefonie.”

De rest van het MKB zal binnen 3 à 4 jaar overstappen op VoIP!

Zo’n twee jaar later blijkt dat een goede keuze te zijn geweest, want VoIP is hot. Veel bedrijven maken momenteel de populaire overstap naar bellen via internet, het specialisme van Conniption. “Zo’n 80% van de corporate bedrijven is reeds overgestapt. Nu zie je dat het MKB aan een inhaalslag bezig is. Van de grotere MKB’ers is het gros reeds over op VoIP en de verwachting is dat de rest van het MKB in de komende 3 à 4 jaar zal volgen”, zo vatten Pieter en Mark de actuele cijfers uit de branche samen.

Van Zeeland tot in China

De roots van Conniption liggen Sint Philipsland, waar het bedrijf bij de start in 2010 was gevestigd. Na de overname eind 2012 opereerden Pieter en Mark in eerste instantie vanuit een bedrijfsunit in Zierikzee. Beide heren waren echter snel uitgekeken op de ‘betonnen omgeving’ van het industrieterrein en verkasten een half jaar later naar ‘s-Gravenpolder. Daar genieten ze nu dagelijks van een veel fraaier, groener en meer inspirerend uitzicht.

Binnenkort moeten we wel even naar Duitsland, voor de oplevering van een centrale…

“Het gros van onze klanten bevindt zich in Zeeland, omdat hier de warme contacten liggen. Maar onze dienstverlening kan veelal volledig op afstand verzorgd worden en dus bedienen we klanten door het hele land, van groot tot klein. Onze verste klant zit zelfs in China, die bellen vanuit een centrale bij datzelfde bedrijf in Roosendaal. En binnenkort hebben we ook de oplevering bij een Nederlands bedrijf in Duitsland. Dan moeten we wel even ter plaatse zijn, omdat de centrale daar komt te staan.”

Onderscheidend in service en onafhankelijkheid

Waar Pieter zich met name richt op dienstverlenende bedrijven, richt Mark zich veelal op de recreatie-sector, met name campings. “Daar kunnen we veel meerwaarde bieden in het totale plaatje. Zo herkend de telefooncentrale bijvoorbeeld de afkomst van bellende klanten o.b.v. landnummers, waardoor direct de welkomstekst in de gewenste taal wordt afgespeeld. En ook de koppeling met o.a. slagbomen, intercoms wordt aangepakt.”

Mark Minnaard: “Een klant moet bij ons klant blijven omdat zij tevreden is over onze dienstverlening, niet omwille van een contractduur. Daarom zijn onze klanten contractvrij.”

De belangrijkste propositie t.o.v. de concurrentie is dat Conniption volledig contractvrij werkt en per dag opzegbaar is. Dat principe is geboren, omdat de mannen dusdanig veel vertrouwen in de eigen dienstverlening hebben, dat er niet snel iemand zal opstappen. “En dat lijkt te werken, want tot op heden is er inderdaad nog nooit een klant opgestapt.” En waar je bij de concurrentie voor een goede service vaak flink in de buidel moet tasten, staat Conniption 24/7 klaar voor haar klanten, zonder dat je hier een duur servicecontract voor nodig hebt. “Bovendien is het een voordeel dat wij als eigen provider volledig onafhankelijk kunnen werken, terwijl de meeste concurrenten gelieerd zijn aan een grote partij zoals KPN. Dat maakt ze afhankelijk. Maar…”, zo sluit Pieter gedecideerd af, “de meest onderscheidende factor ben je uiteindelijk toch zelf.”

Pieter Blok: “We zullen nooit weglopen voor onze verantwoordelijkheid en u desnoods ‘s avonds, ‘s nachts of in het weekend bijstaan. Dat zouden we tenslotte zelf ook graag willen als klant.”

IT’er met telecomervaring of netwerkspecialist gezocht

Terwijl de koffie inmiddels op is en het gesprek op z’n einde loopt hebben Pieter en Mark nog wel een oproep voor de meelezende IT’er. “Door de groei in onze business zijn we nog op zoek naar iemand met de nodige telecom-ervaring, of een netwerkwerkspecialist, bij voorkeur iemand met VoIP kennis.” Voel jij je geroepen om onderdeel uit te maken van dit jonge bedrijf met de nodige groeipotentie, dan kun je contact opnemen met Pieter of Mark via onderstaande gegevens.

ConniptionLogo

INTWFB088-2666444   •   info@conniption.nl

.

Tags

Related Articles

Geef een reactie