Tramper Goes | Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Mitsubishi Outlander PHEV 2019
wijzijnzeelandzakelijk

Conniption na ommezwaai in de lift

Specialisatie. En geloven in jezelf. Dat is het geheim achter het succes van Conniption, een snelgroeiend bedrijf in telefonie voor de zakelijke markt.

TEKST LIESBET MALLEKOOTE | FOTO MARIJANA PAJOVIC

Specialisatie blijkt de sleutel tot succes

Mark Minaard en Pieter Blok namen Conniption eind 2012 over. Het was toen een bedrijf in beveiliging en communicatie, met een klein deel telefonie. Minnaard en Blok hadden een commerciële achtergrond, maar gingen voor het eerst ondernemen. Van beveiliging hadden ze niet echt verstand, maar dat spijkerden ze vlot bij.

Het bedrijf dat ze overnamen, was verlieslijdend en het tij zat niet mee. “Het was midden in de crisis. Als leveranciers van alarmsystemen werden we via de bouwwereld bij projecten betrokken, maar het ging steeds slechter in de bouw. Bovendien hadden we weinig onderhoudscontracten”, vertelt Blok. “Het eerste jaar was zwaar”, zegt Minnaard. “We hadden weinig omzet en hebben allebei een paar maanden zonder salaris gewerkt.”

Het was dus tijd voor een omslag. Blok: “We besloten ons te specialiseren in telefonie, daar zagen we meer toekomst in. Allereerst omdat we dan rechtstreeks contact hebben met onze eindklant. En ten tweede was VOIP (Voice Over IP) sterk in opkomst, maar was dat nog onvoldoende doorgedrongen tot het MKB. Daar lagen voor ons de kansen.”

Minnaard en Blok namen nieuw personeel aan, met kennis van telefonie. Niet dat het toen meteen goed ging: “Het eerste kwartaal was vreselijk. Nu lachen we erom, maar in ons eentje hadden we het niet gered. We pepten elkaar steeds weer op.” Eind 2013 kwam de wind in de zeilen en in 2014 volgde de eerste grote opdracht. “Het cliché is waar: het eerste jaar lijd je verlies, het tweede speel je quitte en het derde ga je verdienen.”

Klantvrijheid
Blok: “In 2013 hebben we heel veel gezaaid: bellen, mailen, contacten leggen. Niemand kent je, je moet vertrouwen kweken en dat kost tijd. Maar als je dan ineens die paar grote klanten hebt, geeft dat vertrouwen.” Inmiddels gaat het Conniption voor de wind. Het bedrijf telt inmiddels honderden klanten, 6 man personeel en verhuist binnenkort naar een grotere locatie in Goes. “We leveren het hele telefoniepakket van hardware tot de dienst zelf. Wij geloven in klantvrijheid en daarom hanteren wij geen contracten op onze telecomdiensten.” En dat werkt: “Er is nog nooit een klant uit ontevredenheid vertrokken.”

Ondanks de moeilijke start zouden de twee niet anders meer willen. “De start up-fase hebben we gehad. Nu is het tijd voor de scale up. Dat is een hele uitdaging, maar daarmee leggen we een solide fundament voor de toekomst. Wij geloven dat kwaliteit en betrokkenheid van binnenuit komt. Door goed werkgeverschap krijg je een sterk team met een wij-mentaliteit. Klanten merken dat.”

ContactaNL 2016: Stand 105 (Hal 1)

Conniption300x120

[BRON: dit artikel is onderdeel van een samenwerking tussen Zeeland Business & Zeeland Zakelijk in het kader van Contacta 2016]

Bent u er klaar voor? Gewoon Lekker Leven
Tags
Zeeland Zakelijk wordt mede mogelijk gemaakt door:
https://www.zeelandzakelijk.nl/business-directory/6615/habo-allemekinders-hoveniers/

Related Articles

Geef een reactie

Check Also

Close