wijzijnzeelandzakelijk

Viavox bestaat 25 jaar

Viavox bestaat 25 jaar in 2016. Daarom vandaag een paar vragen aan Caroline van Cranenburgh, de drijvende kracht achter het secretariaatshuis voor alle vormen van secretariële dienstverlening.

Allereerst gefeliciteerd met jullie 25-jarig jubileum dit jaar. Kun je vertellen wat Viavox doet?

Caroline
Caroline van Cranenburgh

Viavox ondersteunt bedrijven en organisaties met hoogwaardige secretariële diensten, maar ook met detachering, werving en selectie, training en consultancy op het terrein van secretariaat, receptie en administratie.

Al een kwart eeuw ondersteunen wij met passie meerdere bedrijven op secretarieel gebied. Wij geloven dat een goed secretariaat een belangrijke rol speelt in de groei van organisaties. Wij zaaien graag mee om u de vruchten ervan te laten plukken. Viavox als ‘virtual assistent’ op afstand of als gedetacheerde of nieuwe kracht binnen uw bedrijf.

Hoe is Viavox destijds gestart?

In 1991 ben ik gestart als ondernemer met een telefoonservice. Tijdens ons marktonderzoek zag ik een vrouw die 20 telefoons bediende. Destijds was dat vrij normaal, maar ik bedacht dat dit slimmer en anders kon. Zo is Viavox geboren, we zijn begonnen in de Gravenstraat in Middelburg.

Ben je alleen begonnen?

Bij de start van Viavox ben ik begonnen met Anke Geirnaert. Na 2 jaar is Anke gestopt wegens ziekte en heeft Ingrid Geul 7 jaar meegebouwd aan ons bedrijf. Sinds 1999 run ik Viavox alleen.

In 25 jaar zijn we een aantal keren verhuisd. Na onze start in de Gravenstraat in Middelburg zijn we daarna in het bedrijvencentrum op Arnestein gevestigd. In 2009 zijn we overgestapt naar onze huidige locatie in de Beddewijkstraat.

Wat voor diensten biedt Viavox allemaal aan?

Secretariaatsdiensten zoals notuleren, agendabeheer, afspraakbevestigingen maken; Telefoonservice; Telefonische acquisitie; Telefoon- en telemarketingtraining. In 2009 hebben we onze diensten uitgebreid bij Viavox het secretariaatshuis met Viavox Detachering. Gekwalificeerde secretaresses, gedreven officemanagers of representatieve receptionistes detacheren we op locatie voor tijdelijke vervanging of periodieke ondersteuning binnen uw organisatie. Maar ook werving en selectie doen we voor verschillende bedrijven.

In de afgelopen 25 jaar is er veel veranderd op gebied van telefonie en ICT. Met welke grote veranderingen hebben jullie de afgelopen 25 jaar te maken gehad?

Viavox is vooruitstrevend. 25 jaar geleden was internet nog nauwelijks aanwezig, wij investeerden in het apparaat ‘EAB’. Dat was een compleet nieuwe technologie. Op de EAB kwamen alle telefoontjes binnen. Op het display kon je aan het nummer zien welke klant het was en daardoor hadden we slechts 1 toestel per medewerker nodig. We hebben er vele jaren plezier aan beleefd. In 1999 hebben we de EAB vaarwel gezegd en een Samsung centrale in gebruik genomen. De binnenkomende lijnen werden nu gekoppeld aan de computer. Je kon nu direct doorverbinden en alle administratie was meteen digitaal. In 2009 zijn we direct overgegaan op VOIP, met alle mogelijkheden van dien. U ziet: technologie, innovatie en klanttevredenheid gaan bij ons altijd hand in hand. Een goed secretariaat laat uw bedrijf groeien en bloeien!

Hoe zie je de komende 25 jaar? 

Communiceren en klantgericht handelen zullen belangrijk blijven in de toekomst. Echter zullen meer bedrijven zich bezig gaan houden met hun corebusiness en diensten zoals telefonische bereikbaarheid en telefonische acquisitie outsourcen. De medewerkers van Viavox zullen meer als virtual assistant gaan werken.

Heb je nog een leuke tip voor startende ondernemers?

Houd je bij je corebusiness. Vergeet zeker niet om te netwerken en acquisitie te doen. Wees bereikbaar en kom de dingen na die je belooft. Luister naar je klanten!

.

Tags

Related Articles

Geef een reactie