Coaching

Veel beeldschermgebruik? Neem pauzes!

Veel beeldschermgebruik? Neem pauzes!

Een gezonde kijk op je ogen houdt ze in goede conditie. Je kunt zelf veel doen om je ogen vitaal te houden. Door je goede zorgen verklein je de kans dat je later zichtproblemen krijgt. De eerste zes tot zeven levensjaren zijn bepalend voor de gezondheid van je ogen én voor het zicht dat je hebt als volwassene.

Lees meer...
Maak werk van je debiteurenbeheer

Maak werk van je debiteurenbeheer

Tijdens deze coronacrisis ligt de focus bij veel bedrijven op financieel overleven. Daarbij is liquiditeit cruciaal: geld in kas of op de bankrekening. Daarmee kunnen salarissen, lopende kosten en de eigen crediteuren worden betaald. Ook in deze periode is een actief debiteurenbeheer daarom noodzakelijk.

Lees meer...
Open Hiring: wie durft het aan?

Open Hiring: wie durft het aan?

Welke Zeeuwse ondernemer durft het aan? Iemand een baan aanbieden zonder eerst een sollicitatiegesprek te voeren. Gewoon de eerste die zich meldt, aannemen op je vacature. In Nederland gingen ongeveer 21 ondernemers je voor. Het is pas een begin, maar welke Zeeuwse ondernemer waagt de stap?

Lees meer...

Agenda
bekijk alles

HR Netwerk Zeeland organiseert 11 mei een kennismakingsevent

HR Netwerk Zeeland organiseert 11 mei een kennismakingsevent

HR Netwerk Zeeland ging vorig jaar live met haar online kennis-platform om Zeeuwse HR- betrokkenen met elkaar te verbinden en kennis uit te wisselen. Inmiddels hebben al ruim 300 leden zich aangesloten. Daarom vindt de organisatie het tijd om die leden nader met elkaar te laten kennismaken, tijdens een speciaal HR Netwerk Zeeland-event op dinsdagmiddag 11 mei.

Lees meer...

Kies voor een professionele (assurantie)tussenpersoon

Het lijkt zo makkelijk: met alle online tools en digitale communicatiemiddelen zou je kunnen denken dat je je verzekeringen ook wel zelf kunt regelen. Niets is minder waar. Geen een bedrijf is hetzelfde en dus bestaat er niet zoiets als een 'standaard' verzekering voor bedrijven. Bedrijfsverzekeringen zijn daarom niet alleen maatwerk, maar vooral ook werk voor specialisten.

 

Het verzekeren van bedrijven start met een goede bedrijfsanalyse en een inventarisatie van mogelijke risico’s. Want het spreekt voor zich dat een accountantskantoor andere bedrijfsrisico’s heeft dan een bakkerij en een industriële onderneming niet te vergelijken is met een horecazaak. Naast het in kaart brengen van de risico’s is ook een afweging nodig van welke risico’s al dan niet verzekerd worden. Wouter de Feijter, Assurantieadviseur Zakelijk bij Witte-Boussen legt dit uit. “Je kunt besluiten sommige risico’s niet te verzekeren, bijvoorbeeld omdat je de kans erop heel laag inschat of omdat je verwacht de eventuele kosten wel te kunnen dragen. Iedere ondernemer is daarin anders. Waar de een alles zoveel mogelijk wil verzekeren, waagt de ander op sommige punten liever een gokje. Wij hebben een goede kijk op zaken en verstand van verzekeren en adviseren iedere ondernemer over de beste verzekeringsoplossing.”

 

Veel (markt)kennis voor de beste verzekeringsoplossing
Wouter benadrukt dat het aanbieden van de beste verzekeringsoplossing veel (markt)kennis vergt. Kennis die de meeste ondernemers niet zelf in huis hebben. “Verzekeraars accepteren bijvoorbeeld niet zomaar alle risico’s. Een voorbeeld daarvan zijn de zonnepanelen die sommige ondernemers op hun bedrijfspand hebben liggen. Ook zijn bedrijven in bepaalde branches lastiger te verzekeren dan bedrijven in andere branches. Wij weten bij welke verzekeraar we waarvoor kunnen aankloppen”, verduidelijkt hij.

 

Prijs, voorwaarden en dekking onder de loep
Wie denkt er dan te zijn, heeft het mis. “Veel ondernemers beoordelen een verzekering op basis van de premie. Wij kijken verder en nemen vooral ook de voorwaarden onder loep. Is met deze verzekering het bedrijfsrisico afgedekt op de manier die de ondernemer voor ogen heeft. Daar gaat het om. In het onverhoopte geval dat de ondernemer of onderneming iets overkomt, zou het erg zuur zijn om pas dan te ontdekken dat de verzekering niet aansluit bij datgene wat de ondernemer beoogde.”

 

De professionals van Witte-Boussen begeleiden je graag en garanderen je een transparant, weloverwogen en 100% gepersonaliseerd advies. 

 

Witte-Boussen
Wouter de Feijter
Assurantieadviseur Zakelijk
E-mail: wdefeijter@witteboussen.nl
Mobiel: 06 - 13799723

Nieuwsbrief
blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Postadres
  • Frans den Hollanderlaan 10 A
  • 4461 HN Goes
Zeeland Zakelijk is een onderdeel van LMG strategie + creatie