Auto van de week


2017
pk (KW)
Automaat
54459 km
Hybride benzine
SUV

€ 21945,-

Bekijk deze auto op www.autozeeland.nl
chevron

‘Met 146 auto’s op de weg is aandacht voor MONO heel belangrijk’

Delen op social media facebook Twitter Linkedin

Als Kwaliteit, Arbo en Milieu (KAM)-coördinator bij Paree en InTec heeft Joost Zuidijk altijd oog voor kansen om de veiligheid te verbeteren. Dus toen de mogelijkheid zich voordeed om het MONO-Helden stokje over te nemen van Wielemaker leek hem dat een uitstekend middel om het MONO rijden onder de aandacht te brengen bij zijn 220 collega’s. “MONO en verkeersveiligheid in het algemeen zijn daarmee belangrijke thema’s geworden tijdens onze personeelsbijeenkomsten. Natuurlijk verschillen de meningen. Sommigen omarmen het idee van MONO, anderen zijn wat sceptischer. Naar mijn idee mag dat, zolang we er maar samen over praten.”

Paree en InTec behoeven in Zeeland nauwelijks nog enige introductie. Het bedrijf biedt vanuit de vestigingen in respectievelijk ’s-Heerenhoek en Kapelle alles op het gebied van installatie- en elektrotechniek. “Het is breed wat wij doen; van industriële automatisering en beveiliging tot IT en klimaattechniek. We gaan hiervoor dagelijks op pad naar onze klanten in Zuidwest-Nederland. Dat betekent dat er welgeteld dagelijks 146 auto’s van ons op de weg zijn. Aandacht voor verkeersveiligheid is daarmee dus een belangrijk onderdeel van ons arbobeleid. Gelukkig vind ik dat niet alleen, maar ook onze directie neemt veiligheid zeer serieus. Naar mijn idee is dat belangrijk voor het draagvlak binnen Paree.”

Officiële ondertekening
De start van de MONO-Helden campagne maakte Joost intern bekend via het intranet. Op de dag zelf waren vertegenwoordigers van de provincie Zeeland op het hoofdkantoor aanwezig. In hun bijzijn ondertekende de directeur officieel het campagnebord: Paree rijdt MONO. Daarmee is Paree het 10e Zeeuws bedrijf dat zich committeert aan de MONO-Heldenactie van het ROVZ. Joost: “We hebben daarna overal MONO-posters in het bedrijf verspreid, zodat iedereen direct op de hoogte was. Twee weken later, tijdens een personeelsbijeenkomst, stond MONO natuurlijk hoog op de agenda.”

MONO quiz
Speciaal voor de personeelsbijeenkomst in november ontwikkelde Joost een MONO quiz, met als doel de bewustwording bij de collega’s verder aan te wakkeren. “De cijfers over ernstige ongevallen en dodelijke slachtoffers per jaar kwamen binnen. Verder hebben wij ingestoken op stellingen over de mogelijke gevolgen van niet MONO-rijden. Uiteindelijk heeft een flink deel van de medewerkers eveneens het campagnebord ondertekend. Daarmee bevestigen zij voortaan altijd MONO te zullen rijden. Om de bewustwording levend te houden, herhalen wij deze week de uitkomsten van de MONO-quiz nog een keer.” Joost vertelt dat ook bij de volgende personeelsbijeenkomst het thema MONO nogmaals de revue zal passeren. “We brengen het dan nog één keer ter sprake en sluiten dan de campagne af. Vanzelfsprekend blijft de aandacht voor MONO.”

Aandacht voor verkeersveiligheid
Joost legt uit dat verkeersveiligheid 365 dagen per jaar een aandachtspunt is. Om die reden investeert Paree in goed en gedegen onderhoud van het wagenpark. Verder worden bijvoorbeeld de weerberichten gevolgd. “Als er zware storm op komst is en bijvoorbeeld de Zeelandbrug of Oosterscheldekering wordt afgesloten, informeren we onze medewerkers en vragen hen hier rekening mee te houden in hun werkplanning. En heeft het gevroren? Dan weten onze medewerkers dat ze eerst de ruiten moeten krabben alvorens auto te gaan rijden. Wanneer ze onverwachts moeten krabben, hebben we liever dat medewerkers tien minuten later aankomen, dan dat ze met halfbevroren autoruiten gaan rijden.”

MONO stokje doorgeven
Joost kijkt met een goed gevoel terug op de MONO-Helden maand. De extra aandacht heeft gezorgd voor een positieve vibe rond het thema. “We laten het onderwerp niet los en geven graag het stokje door aan een volgende Zeeuwse organisatie.”

Nieuwsbrief
blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Postadres
  • Frans den Hollanderlaan 10 A
  • 4461 HN Goes
  Cookie statement