Auto van de week

Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-fun

2024
68pk (51KW)
Handgeschakeld
62538 km
Benzine
Hatchback

€ 9.655

Bekijk deze auto op www.autozeeland.nl
chevron

"Het is belangrijk dat mensen een gezicht bij ons hebben"

Delen op social media facebook Twitter Linkedin

In de rubriek ‘Vijf vragen aan’ stellen we 5 vragen aan deelnemers aan de Contacta. Dit zakelijke netwerkevent vindt plaats van 8 november tot en met 10 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit keer geven we het woord aan Roel Meijerink, CEO bij DELTA Energie. De Zeeuwse energieleverancier is ook dit jaar aanwezig op Contacta. Wie de stand bezoekt, ontdekt dat DELTA Energie een breed scala aan groene energiemogelijkheden biedt voor zowel ondernemers als consumenten. Bij de stand tref je niet alleen DELTA Energie aan, maar ook 1 van hun partners Saman Groep. Samen zorgen ze ervoor dat klanten stappen kunnen zetten richting een duurzamer leven.

DELTA Energie. Wat doen jullie?
Als de Zeeuwse energieleverancier helpen we klanten om CO2 vrij en duurzamer te leven. We doen dat op drie manieren; het eerste is het leveren van groene energie die onder andere wordt opgewekt  in Zeeland en waarmee we ook Zeeuwse natuurorganisaties ondersteunen. Het tweede is het bieden van duurzame oplossingen en tot slot geven we klanten inzicht en advies. Het inzicht dat we bieden laat zien hoeveel er verbruikt wordt en met onze adviezen aan huis/kantoor kijken we samen met de klant hoe er verduurzaamd kan worden. Daarnaast helpen we klanten op dit moment ook met de nieuwe situatie in de energiemarkt. Wij denken zo goed mogelijk mee zodat de kans zo klein mogelijk wordt dat klanten hun rekening niet meer kunnen betalen.

Wat is de kracht van DELTA Energie?
We zijn echt een lokaal bedrijf waarvan de wortels diep in Zeeland liggen. Mensen buiten Zeeland kunnen ook onze energie afnemen, maar we focussen ons vooral op de Zeeuwse markt. Naast een lokaal bedrijf, zijn we ook een compacte organisatie waardoor we snel kunnen schakelen. Dit komt dan ook onder andere door het grote netwerk dat we hebben in Zeeland. Zo maken we onderdeel uit van de Regionale Energie Strategie, hebben we een partnerschap met Dockwize om met Zeeuwse bedrijven samen te werken en een netwerk van lokale partners waarmee we klanten helpen in de energietransitie. Enkele voorbeelden daarvan zijn natuurorganisaties, Saman Groep, ISO Energie en Lux Improve. Daarnaast sponsoren we ook grotere maatschappelijke evenementen binnen Zeeland, de bekendste daarvan is Ride for the Roses. Die betrokkenheid in Zeeland is belangrijk voor ons.

Stijgende energieprijzen. Welke impact had dat op jullie als bedrijf?
Best wel een grote impact. Sinds de prijzen zijn gestegen, moeten we nog intensiever bezig zijn met de inkoop van energie. Als je daarin een klein beetje fout zit, dan kost dat direct vele miljoenen euro’s. Dit zorgde dan ook voor veel schakelen op dag basis; wat hebben we ingekocht, het aantal klanten, het verbruik van klanten en natuurlijk controleren of het allemaal klopt. De klantenservice heeft het nog steeds heel druk met bezorgde klanten die benieuwd zijn wat voor impact dat heeft op hun huidige contract en maandbedrag. Gelukkig heeft de overheid maatregelen getroffen, dit geeft wat meer rust bij onze klanten. Voor ons is het wel een uitdaging om dit  op tijd en juist in onze  systemen te krijgen, dit vergt uiteraard ook weer tijd en energie.

Verder is het wel mooi dat we in deze tijd de goedkoopste gasleverancier in Nederland blijken te zijn. Dat heeft onder andere Omroep Zeeland in kaart gebracht. Dit hebben we voor elkaar gebokst door het beperken van risico’s in onze inkoopstrategie en de benodigde elektriciteit en gas goed in te schatten en op de juiste momenten in te kopen. Daarmee kunnen we een eerlijke prijs voor de klant neer zetten. Het hele bedrijf heeft hieraan meegewerkt. Het is in deze tijd dan ook wel gebleken dat het hebben van een betrouwbare energieleverancier belangrijk is. We nemen geen risico’s en blijven de klant voorop stellen bij de inkoop van energie en de service die we bieden.

Jullie staan ook dit jaar weer op Contacta?
Ja zeker, we vinden het belangrijk om zichtbaar te zijn voor de klant. Als de klant met vragen zit, is het belangrijk dat ze een gezicht bij ons hebben en ze ons weten te vinden. We staan dit jaar dan ook samen met Saman Groep, onze partner in onder andere warmtepompen, zonnepanelen en cv-ketels. Samen gaan we, omdat het in deze tijd belangrijk is, mensen van advies voorzien. Hoe kunnen ze besparen en welke oplossingen hebben we dan. We hebben ook de duurzame DELTA Deals, waarbij klanten exclusieve kortingen krijgen op duurzame oplossingen. Ook al zijn er langere levertijden, het adviseren over de mogelijkheden blijft belangrijk. Dit willen we dan ook verder onder de aandacht brengen bij onze huidige en nieuwe klanten. En daar is Contacta uitermate geschikt voor.

Wanneer is de Contacta een succes?
Voor ons is Contacta al een succes als we met veel klanten het gesprek zijn aangegaan, hebben kunnen luisteren naar de zorgen en vragen die bij ze leven en hoe we daar dan als bedrijf op in kunnen spelen om de klant van antwoord te kunnen voorzien. Niet te vergeten als we klanten hebben kunnen adviseren over verduurzaming en de mogelijke oplossingen die er zijn op dat gebied.

Meer weten over DELTA Energie?

Kijk op www.deltaenergie.nl of bezoek stand 110 tijdens Contacta.

 

Nieuwsbrief
blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Postadres
  • Frans den Hollanderlaan 10 A
  • 4461 HN Goes
  Cookie statement