Uit ervaring weet ik dat het business oplevert

Delen op social media facebook Twitter Linkedin

In de rubriek ‘Vijf vragen aan’ stellen we 5 vragen aan deelnemers aan de Contacta. Dit zakelijke netwerkevent vindt plaats van 30 november tot en met 2 december in de Zeelandhallen in Goes. Dit keer geven we het woord aan Herbert Stronk, verkoopadviseur bij De Koffieboer, het bedrijf dat in 2010 het licht zag. De Koffieboer weet dat je je medewerkers en klanten blij maakt met een goede kop koffie én gekoeld water. De introductie daarvan, onder de naam Drupple voor Drupple, is een extra reden om dit jaar de stand van De Koffieboer te bezoeken.

De Koffieboer, vertel eens, wat doen jullie?
Wij leveren koffie en toebehoren aan bedrijven en instellingen in Zuidwest-Nederland. We spreken over hardware, zeg maar de koffieautomaten, de software ofwel de koffie en natuurlijk het onderhoud. Veel klanten vinden het waardevol dat we in de buurt zitten. Storingen verhelpen we snel. Iedereen weet hoe belangrijk goede koffie op het werk is; het is de smeerolie voor ieder bedrijf. Als het kopieerapparaat kapot is, brengt dat op de werkvloer minder teweeg dan slechte of, nog erger, geen koffie.

Je vergelijkt koffie wel eens met wijn. Waarom?
Net als met druiven is de herkomst van de bonen bepalend voor de smaak. Iedereen heeft zijn eigen smaakvoorkeuren. Zoals we allemaal weten: over smaak valt niet te twisten. Om die reden besteden wij extra aandacht aan het branden en stellen we met zorg de verschillende koffiemelanges samen. Het is een uitdaging om tegemoet te komen aan de smaken van de medewerkers. Grofweg kun je zeggen dat je op de werkvloer niet te extreem moet gaan. Tijdens Contacta laten we je graag kennismaken met de verschillende smaken. Daar ontdek je dat een Braziliaanse koffieboon qua smaak niet te vergelijken is met een boon uit Vietnam.

Je bent ook dit jaar op Contacta?
Zeker! Sinds de start van mijn bedrijf ben ik jaarlijks van de partij. Ik ben ervan overtuigd dat je het beste zaken kunt doen door te netwerken en Contacta biedt daarvoor een uitgelezen kans. Gedurende drie dagen kunnen wij makkelijk en goed contacten leggen en onderhouden met nieuwe en bestaande klanten. Uit ervaring weet ik dat het business oplevert. Zeeuwen gunnen Zeeuwen opdrachten, mits je goede producten en service levert natuurlijk. We hebben sinds 2019 een ruime showroom in Goes. Ik beschouw onze Contacta-stand als een kleine versie daarvan. Je ervaart er de echte koffiebeleving.

Koffie, maar je maakt ook de stap naar gekoeld water?
Het leveren van koffie en koffieautomaten is natuurlijk onze corebusiness, maar we signaleren dat de vraag naar gekoeld water op de werkvloer toeneemt. Daarin willen we voorzien, maar niet door zomaar een waterkoeler te plaatsen. Om die reden hebben we het concept Druppl voor Druppl ontwikkeld. Daarbij werken we samen met Water for Life. Dit is een initiatief van Nederlandse drinkwaterbedrijven en heeft als doel om wereldwijd te zorgen voor gezond drinkwater voor iedereen. Onze werkwijze is als volgt: voor ieder glas gekoeld water, doneren wij er tien aan dit goede doel.

Wat mooi initiatief! Tot slot, wat brengt Contacta jou persoonlijk?
Ik vind de dag van de opbouw misschien wel het leukst. Ik geniet ervan om dan rond te lopen en kennis te maken met (nieuwe) producten en diensten en om vooral ook de spanning bij ondernemers te zien. Als bezoeker doe je nieuwe contacten op, zowel zakelijk als op het persoonlijke vlak.

Meer weten over De Koffieboer?
Kijk op www.dekoffieboer.nl of bezoek de stand tijdens Contacta.

Nieuwsbrief
blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Postadres
  • Frans den Hollanderlaan 10 A
  • 4461 HN Goes
  Cookie statement